click di cni..

Hello There

'Finally we have make it through the rain'

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary Years

Daisypath Anniversary Years Ticker

My Sweet Little Munchkin

CafeMom Tickers

Friday, October 30, 2009

Im so so so tired



Inside a Girl

Kalaulah aku bole menangis..kalaulah aku bole menjerit sepuas2 hati..akan ku kabarkan kepada dunia yang aku sangat2 penat....Tapi apakan daya aku..nak menjerit pun ade ke orang nak dengar..silap2 kena hantar kat tanjong rambutan nanti...Sekarang ni dah jadi habit pulak kat aku & semua org kat opis ni keje sampai mlm2 buta..pulak tu pagi2 buta dah terpacak semula kat tempat masing2...Sabtu, Ahad pun kena keje jugak skg..Invigillation mid term exam pulak..emm.. Dah lama aku tak balik kampung..apalah agaknya khabar mak & adik2 aku kt sane ye..rindu sgt kt diaorg..Takpelah ..diaorg pun phm kenapa..sgt2 paham kenapa...Biarlah..jauh di mata..tapi tetap dekat di hati ni..


I'm Tough



Wednesday, October 21, 2009

MQA VISIT



Size 2


Tak lama lagi MQA akan buat visit kat cni..ahhhhh stressnya..keje banyak sangat..terlalu banyak benda nak disettlekan...tak bole ada satu pun kesilapan...I'm a type A person..susahla nak janji tak de kesilapan...Demi kerja....moto aku kali ni...adalah kesilapan 'sifar'...Maknanya aku akan lebih berhati2 kalo buat keje..sebelum2 ni, 2, 3 kali la aku print benda yang same sebab asyik buat silap jek..membazirrrr betulllll...Kelas pun banyak..keje pun banyak..adoiiii stresss...tapi happy jugak sebab berat aku dah turun 5 KG ..huhhh..what an achievement...bangga tuhhhh....

Tuesday, October 20, 2009

Takde Mood habisssssssss..

Free Myspace Glitters @ GlitterUniverse.com

Tak tahula apa kena dengan aku..tapi mood memang takde sepanjang 2 hari ni..Mcm blur je pun ade..

Free Myspace Glitters @ GlitterUniverse.com

Wednesday, October 7, 2009

Al-fatihah...Takziah Za..




Petang ni aku di kejutkan dengan pemergian ayah housemate aku..Sejuk satu badan rasanya menerima berita kematian ayah Za...Mcm tak percaya..Katanya kematian arwah disebabkan xcident..Rasanya baru lagi kitaorg bercakap pasal raye masing2..Kesian Za, tak lama lagi adik dia akan bertunang..dan dia sendiri akan melangsungkan perkahwinan pada hujung January tahun depan...Oh my God..beratnya dugaan hidup ini..Bercakap pasal arwah ayah housemate aku, dia merupakan usahawan yang sgt2 berjaya..walaupun di offer gelaran Dato, tapi dengan rendah dirinya dia menolak..Kalo korang pegi Kuantan, kalo ternampak Bas tambang 'Rahmat Alam', itulah rangkaian syarikat bas milik ayah housemate aku..sikit punya banyak bas dia..pas ni, sapela agaknya yang akan uruskan company dia..Apapun buat Za, tabahkan hati mu..

Plz read.....


E-mail yang aku dapat sebentar tadi, betul2 menyentuh hati aku sebagai seorang pendidik..Kalaulah selama ini, ada insiden seperti ini terjadi dalam kelas aku, mungkin sampai mati aku akan menyesalinya..Kalaula aku dapat selami hati semua pelajar2 ku alangkah baiknya..Tapi aku tak berdaya..aku hanya manusia biasa...

maafkan cikgu.....................

Saya sangat mengkagumi kerjaya sebagai guru sekolah. Sebuah kisah yang saya paparkan ini saya ulangi dari kisah benar seorang guru beberapa tahun yang lalu. Ceritanya: Saya mengajar di sekolah rendah di tengah2 bandaraya Kuala Lumpur. Saya mengajar sesi petang. Salah seorang murid saya setiap hari datang lambat ke sekolah. Kasut dan bajunya selalu kotor. Setiap kali saya bertanya tentang baju dan kasutnya dia hanya berdiam diri. Saya masih bersabar dengan keadaan pakainnya, tetapi kesabaran saya tercabar dengan sikapnya yang setiap hari datang lambat. Pada mulanya saya hanya memberi nasihat. Dia hanya menundukkan kepala tanpa berkata2 kecuali anggukkan yang seolah2 dipaksa. Kali kedua saya memberi amaran, dia masih juga mengangguk tetapi masih juga datang lambat keesokannya. Kali ketiga saya terpaksa menjalankan janji saya untuk memukulnya kalau masih lambat. Anehnya dia hanya menyerahkan punggungnya untukdirotan . Airmata saja yang jatuh tanpa sepatah kata dari mulutnya. Keesokan harinya dia masih juga lambat, dan saya memukulnya lagi. Namun ia masih tetap datang kesekolah dan masih tetap lambat. Suatu hari saya bercadang untuk mengintipnya ke rumahnya. Setelah mendapatkan alamatnya, saya meneruskan niat saya. Dia tinggal di sebuah kawasan setinggan tidak berapa jauh dari sekolah. Keadaan rumahnya sangat daif. Saya nampak murid saya itu sedang berdiri di depan rumahnya dalam keadaan gelisah. Seorang wanita yang mungkin ibunya juga kelihatan gelisah. Lebih kurang pukul 1.30 seorang anak lelaki sedang berlari2 sekuat hati menuju ke rumah itu. Sambil berlari dia membuka baju sekolahnya. Sampai di depan rumah baju dan kasutnya diserahkan pula kepada murid saya yang terus bergegas memakainya. Sebelum pakaian sekolah sempurna dipakai, dia sudah berlari ke arah sekolah. Saya kembali ke sekolah dengan penuh penyesalan. Saya memanggil anak itu sambil menahan airmata yang mula tergenang. “Maafkan cikgu. Tadi cikgu pergi ke rumah kamu dan memerhatikan kamu dari jauh. Siapa yang berlari memberikan kamu baju tadi?” Dia terkejut dan wajahnya berubah. “Itu abang saya. Kami kongsi baju dan kasut sebab tak ada baju lain. Itu saja baju dan kasut yang ada. Maafkan saya, cikgu.” Jawabnya “Kenapa kamu tak beritahu cikgu dan kenapa kamu biarkan saja cikgu pukul kamu?” ” Mak pesan, jangan meminta2 pada orang, jangan ceritakan kemiskinan kita pada orang. Kalau cikgu nak pukul serahkan saja punggung kamu.” Sambil menahan airmata yang mula berguguran saya memeluk anak itu, “Maafkan cikgu, …….” Kejadian itu cukup menginsafkan saya. Selepas itu saya cuba membantunya setakat yang mampu.

*** Kalau korang tak sedih membacanya..korang ni betulll laaaa takde perasaan***

Jamuan hari raya yang best..

student2 kelas HRM aku yang best

Peberet student aku

Semalam, kelas Organizational Behavior & Human Resource Management aku dua2 buat jamuan sempena hari raya..Best sgt..2 kali aku makan...heheheh..since aku on diet (hrp2nya berpanjanganla hendaknya), tak dela aku melantak dalam kuantiti yang banyak mcm dulu2...huhuhu..Makanan punyala banyak, sedap2 pulak tu..ade sate, ade pizza, ada mihun..huhhh so heaven...Aku tak dapt nk snap gmbr semalam, sebab camera phone aku rosak..asyik buat hal je tepon tu..skg ni aku cuma menanti diaorg utk hantar gmbr2 semalam..


Friday, October 2, 2009

Farewell dinner..

Hari rabu baru ni, atas idea Kak K and the gang, aku pun joinla farewell dinner untuk 2 org kwn kitaorg yang akan berhenti iaitu..kak Faizah and Kak Norizan..Sorang berhenti sebab dapat offer dari UITM dan sorang lagi sebab nak buat bisnes..memang diaorg ni bgs2.. Jauh kita orang jalan2 cari makan kali ni..sampai ke Shah Alam..hehehe, jauh tak jauh jugakla yek..so, destinasinya ialah Orkid Thai Kitchen..Good Luck to Kak Izan & Kak Faizah..Ingat2lah kat kitaorg kat cni ye..

Dari kiri, Kak Izan, Kak Faiezah & Kak K

Ni la menu yang kitaorg makan, memang puas hati makan kt cni..Antara menunya ialah, ikan sikap tiga rasa, ketam cili, butter prawn, kangkung belacan, sotong tepung, ayam lemon, dan pencuci mulut..harganya pun agak ok la...tak sampai RM 500 pun..

Related Posts with Thumbnails

click kat cni jugak