click di cni..

Hello There

'Finally we have make it through the rain'

Daisypath Anniversary tickers

Anniversary Years

Daisypath Anniversary Years Ticker

My Sweet Little Munchkin

CafeMom Tickers

Monday, June 1, 2009

Tanah Tumpah darahku...patriotik tuhh...

Sebab ramai sgt yang request suh aku cite pasal ape yang best sangat tentang kampung halaman yang aku dok balik tiap2 minggu tu, so hari ni aku akn cite ape yang menarik sgt pasal tempat tanah tumpah darahku tu..Perjalanan dari KL ke Temerloh, amik masa dalam 2 jam je..kalo pecut laju2 sejam setengah dah sampai kot..Aku tak di lahirkan di sana, cuma dibesarkan sahaja kat sana..Kata orang Temerloh ni sangat terkenal dengan ikan patin..aku setuju..tapi kalo mkn selalu sgt ikan tu, boleh jadi muak dibuatnya..Ikan tu bukan sahaja best dibuat masak asam tempoyak,tapi jugak sedap kaloo dibuat stim..best tuhhh..tapi aku paling suka ikan tilapia..lebih2 lagi kalo di masak tiga rasa..huhhhh mantop...
Habis bab ikan, skang masuk pulak bab lain..kita masuk part umah aku plak....umah aku colour nya agak unik sikit..hehehe..pilihan mak aku..ape bole buat..janji dia bahagia udah,lagipun diaorg bertiga je yang tinggal kat umah tu skg..mak, bapak aku & adik aku no. 3..yang bongsu dah masuk hostel dan yang no. 2 dok Johor..


Kat umah, aku paling suka tengok ikan & bagi makan ikan..kadang2 mak aku sampai sorokkan makanan ikan sebab aku selalu sgt bagi ikan makan dalam kuantiti yang sgt byk..huhuhu..Alaa..
water feature kat umah aku bukan beso sgt pun..mak ni ngan ikan pun nak berkiraaaaaaaaaa..

Ni pulak tempat aku lepak2 kalo petang..sejuk jek kalo dok kt cni..

Dan cni jugak..bawah pokok rambutan..aman jek..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

click kat cni jugak